Aşağıda bir başka yeni nesneden türeyen nesne örneği görülmektedir :
<html> <head> <script language="javascript"> function human(name,id){ this.name=name; this.id=id; } function engineer(name,id,job){ this.job=job; this.base=human; this.base(name,2); } function ComputerEngineer(name,id){ var job="Bilgisayar Mühendisi"; this.job=job; this.base=engineer; this.base(name,id,job); } function yap(){ serhat=new ComputerEngineer("Serhat","2"); alert("Job: "+serhat.job+" Name: "+ serhat.name+" İd: "+serhat.id); } </script> <body> <form> <input type="button" onClick="yap()" value=" yap "> </form> </body> </html>
Örnekte ComputerEngineer nesnesi engineer nesnesinden, engineer nesnesi ise human nesnesinden türemiştir (inheritance). Yeni nesnenin başka bir nesneden türediğini velirtmek için .base özelliği kullanılınır. base ile üst nesnenin tipi verilir ve base(parameterler) ile o nesnenin kurucusu çağrılır. Örnekte düğme tıklandığında yap fonskiyonu çağrılır. yap fonksiyonu içinde ComputerEngineer nesnesinden bir değişken yaratılır ve ilk değerleri verilir. Daha sonra ekrana görev , ad ve id basılır. görev (job) ComputetEngineer içerinde "Bilgisayar Mühendisi" olarak atanmıştır.