Veri

SOLID Tasarım Prensibleri

SOLID olarak adlandırılan tasarım prensibleri aşağıdaki gibidir :
  • Single Responsibility Prensibi - SRP : Bir yazılım parçasının veya bölümünün sadece tek bir sorumluluğu olması gerekir
  • Open/Closed Prensibi - OCP : Bir yazılım parçasının veya bölümünün, türetilmeye (genişlemeye) açık , değişikliğe ise kapalı olmalıdır
  • Liskov Substitution Prensibi - LSP : Alt sınıflardan oluşturulan nesnelerin üst sınıfların nesneleriyle yer değiştirdiklerinde aynı davranışı göstermeleri gerekir
  • Interface Segregation Prensibi - ISP: Genel amaçlı interface yerine belirli görevi yerine getiren farklı interface tanımlanması gerekir
  • Dependency Inversion Prensibi - DIP : Üst seviye sınıfların düşük seviye sınıflara doğrudan bağımlı olmaması gerektiğini, araya soyut bir sınıf veya interface koyulması gerektiğini belirtir

zafer.teker , 27.09.2014

Bu Sayfayı Paylaş:

Fibiler Üyelerinin Yorumları


Tüm üyeler içeriklere yorum ekleyerek katkıda bulunabilir : Yorum Gir

Misafir Yorumları




Bu Sayfayı Paylaş:

İletişim Bilgileri

Takip Et

Her Hakkı Saklıdır. Bu sitede yayınlanan tüm bilgi ve fikirlerin kullanımından fibiler.com sorumlu değildir. Bu sitede üretilmiş , derlenmiş içerikleri, fibiler.com'u kaynak göstermek koşuluyla kendi sitenizde kullanılabilirsiniz. Ancak telif hakkı olan içeriklerin hakları sahiplerine aittir