Resûl-i Ekrem (asm), bizzat teravih namazını kıldığı gibi,
"Ramazan ayını inanarak ve sevabını Allah'tan bekleyerek ihya eden kimsenin geçmiş günahları bağışlanır." (Buhari "Salatü’t-teravih, 1; Müslim, Salâtü’l-müsâfirin 173)
hadisiyle bilhassa gece ibadetlerinin ve teravih namazının kastedildiği yorumu yapılmıştır.
Bu tür hadislerden hareketle İslâm âlimleri, teravih namazının erkek ve kadın her Müslüman için sünnet olduğu konusunda görüş birliğine varmıştır. (Kâsânî, Bedai, 1/288; Tahtâvî, Haşiye ala merâkı'l-felâh, Kahire, s. 335s)
Hz. Muhammed adı "Teravih Namazı" olan bir namaz kılmamıştır. Yılın her gecesi evinde namaz kılardı. Ramazan ayında bir kaç gece camide de kıldı. Ancak bu namaz "Taravih Namazı" gibi sadece Ramazan'a özel bir namaz değil her gece kıldığı namazdı. Bu nedenle Hz. Muhammed zamanında "Taravih Namazı" diye ayrı bir namaz olmadığını söyleyebiliriz.