İçindekilerGirişİndex
YukarıİlkÖncekiSonrakiSon
Geriİleri
Yazdır

Window'lar

Window Class'ı

AWT'de Window class'ı ekranda dikdörtgen şeklinde görülebilen bir alan anlamına gelir. Bir uygulamadaki görsel bütün component'leri içerisinde barındıran class budur. Frame gibi Dialog class'ı da bu Window class'ını extend eder.

Frame

Üzerinde başlık çubuğu, simge durumuna getir, ekranı kapla gibi düğmeler bulunan class Frame'dir. Yaratıldığında görünmez olan bu nesne, içerisine bütün component'ler konulduktan sonra setVisible() method'u kullanılmalıdır.

myframe.setVisible(true);

yazılarak görünür hale getirilir.

Bazı uygulamalar pencere, menü, düğme gibi görsel bileşenler içerebilir. En basit görsel bileşenler java.awt package'i içerisinde yeralır. O yüzden Frame gibi class'ları kullanabilmek için

import java.awt.*;

gibi bir ifade gereklidir.

Göster Gizle Kopar Satır Gizle Satır Göster
  1 import java.awt.*;
  2 public class EmptyFrameShower{
  3   public static void main(String[] args){
  4     Frame f=new Frame();
  5     f.setBounds(100,100,400,300);
  6     f.setVisible(true);
  7   }
  8         
  9 }

Bu program ekrana bomboş bir pencere çıkartıyor.

Bir Frame nesnesi yaratıldığında konumu x=0 y=0, boyutları width=0, height=0 biçimindedir. O yüzden pencerenin boyutları setBounds() method'uyla belirlenmelidir.

Component Kullanımı

Component, tek başına belli bir işlev gören en küçük görsel bileşendir. Bir pencere içerisine Button, TextArea, CheckBox, List gibi bazı component'ler konulabilir. Örnek olarak bir Button ve TextArea koyalım.

Göster Gizle Kopar Satır Gizle Satır Göster
  1 import java.awt.*;
  2 public class ComponentFrameShower{
  3   public static void main(String[] args){
  4     Frame f=new Frame();
  5     f.setLayout(new BorderLayout());
  6     f.setBounds(100,100,400,300);
  7     Button b=new Button("Press me!");
  8     f.add(b,BorderLayout.NORTH);
  9     TextArea t=new TextArea("Write in me!");
 10     f.add(t,BorderLayout.CENTER);
 11     Label l=new Label("Just read me!",Label.CENTER);
 12     f.add(l,BorderLayout.SOUTH);
 13     f.setVisible(true);
 14   }
 15         
 16 }

Bu kod çalıştırıldığında ekrana geçecek pencere :

Bir button nesnesinin yaratılması onun görülmesi anlamına gelmez. Onun pencereye add() methoduyla eklenmesi gerekir.

Menu'ler

Bir Frame'e menu eklemek için MenuBar, Menu ve MenuItem class'ları kullanılır.

Göster Gizle Kopar Satır Gizle Satır Göster
  1 import java.awt.*;
  2 public class MenuFrameShower{
  3   public static void main(String[] args){
  4     Frame f=new Frame();
  5     f.setBounds(100,100,400,300);
  6     MenuBar mb=new MenuBar();
  7     Menu file=new Menu("File");
  8     file.add(new MenuItem("New"));
  9     file.add(new MenuItem("Open"));
 10     file.add(new MenuItem("Save"));
 11     file.add(new MenuItem("Save As"));
 12     file.addSeparator();
 13     file.add(new MenuItem("Exit"));
 14     mb.add(file);
 15     Menu edit=new Menu("Edit");
 16     edit.add(new MenuItem("Undo"));
 17     edit.add(new MenuItem("Redo"));
 18     edit.addSeparator();
 19     edit.add(new MenuItem("Cut"));
 20     edit.add(new MenuItem("Copy"));
 21     edit.add(new MenuItem("Paste"));
 22     mb.add(edit);
 23     f.setMenuBar(mb);
 24     f.setVisible(true);          
 25   }
 26 }

Bu kod çalıştırıldığında ekrana gelecek pencere :

Dosya Listesi

İçindekilerGirişİndex
YukarıİlkÖncekiSonrakiSon
Geriİleri
Yazdır