İçindekilerGirişİndex
YukarıİlkÖncekiSonrakiSon
Geriİleri
Yazdır

Event

Herhangi bir nesnenin tepki verebileceği, genellikle dışardan etkilerle gerçekleşen durum

Event'ler özellikle görsel bileşenlerde, kullanıcının belli bir işlem yapması durumunda ortaya çıkar. Event'ler ille de görsel ve donanımsal olmak zorunda değildir. Kullanıcının fareyi hareket ettirmesi, bir düğmeye basması gibi işlemler hep event'dir. Görsel programlamanın gelişmesiyle birlikte, Event-Driven Programlama adı verilen bir teknik geliştirilmiştir. Buna göre program, belli bir işlem sırasıyla ('batch' olarak) çalışmak yerine, sadece kullanıcının eylemlerine tepki verecek şekilde çalışır. Kontrol programcıda değil kullanıcıdadır. Kullanıcının hangi event'leri hangi sırada oluşturacağı bilinmediğinden, program belli bir durumda ('state' te) ve belli bir event karşısında nasıl davranacağını belirler. Event-Driven programlama en kolay Object-Oriented Porgramlama ile gerçekleştirilebildiğinden, OOP'un yaygınlaşmasında önemli bir rol oynamıştır.

Java'nın event modeli Listener'lara dayanır. Buna göre bir component üzerindeki event'leri 'dinlemek' isteyen class, kendisini bu nesneye 'kaydettirir'. Bir event gerçekleştiğinde, nesne kendisine kayıtlı bütün listener'ları 'haberdar eder'. Listener'larda kendilerine göre bir işlem gerçekleştirebilirler.